Ο Απόστολος Χατζηχρήστος ήταν ένας από τους σπουδαιότερους ρεμπέτες της εποχής. Γεννήθηκε το 1901 στο Κοκαριαλί της Σμύρνης και καταγόταν από ευκατάστατη οικογένεια. Ο πατέρας του Δημήτριος Χατζηχρήστος ήταν η αιτία όπου ο μικρός Απόστολος αποφάσισε να ασχοληθεί με τη μουσική, καθώς διδάχτηκε πιάνο και ακορντεόν.

Το 1922 κατατάχθηκε εθελοντής για να πολεμήσει στο πλευρό του ελληνικού στρατού στη Μικρά Ασία, όπου πιάνεται αιχμάλωτος από τους Τούρκους και κλείνεται στη φυλακή. Τελικά καταφέρνει να δραπετεύσει και καταφεύγει στην Ελλάδα όπου συναντά και την υπόλοιπη οικογένειά του στη νήσο Τζια.

Το 1929 παντρεύεται τη σύντροφο της ζωής του, Γαρυφαλιά και αποκτούν δυο αγόρια και δυο κορίτσια. Μεγάλο πλήγμα της οικογένειας αποτελεί ο θάνατος των δυο τους αγοριών σε μικρή ηλικία ύστερα από αρρώστια.

Μετά τη μικρασιατική καταστροφή εγκαθίσταται μόνιμα στην Αθήνα όπου και ξεκινάει να ασχολείται ερασιτεχνικά με τη μουσική, μαθαίνοντας κιθάρα, μπαγλαμά αλλά και μπουζούκι. Σε μια περίοδο ανάπτυξης του ρεμπέτικου τραγουδιού και κάνοντας τη πρώτη επιτυχία της ξακουστής «Τετράδος του Πειραιώς», αρχίζει να εμφανίζεται σε διάφορα ταβερνάκια. Εκεί κάνει συνεργασίες με άλλους καλλιτέχνες όπως ο Κωνσταντινίδης, ο Ποτοσίδης κ.τ.λ. Η επαγγελματική του πορεία όμως αρχίζει από τότε που γνώρισε τον μεγάλο Βαμβακάρη, τη χρονιά 1935-1936. Ξεκίνησε έτσι να εμφανίζεται σε μεγάλα κέντρα όπως του Δερέμπεη, του Κατελάνου…

χατζ-ποτοσιδη

(Ο Χατζηχρήστος με τον Ποτοσίδη)

Το 1937 ηχογραφεί το πρώτο του τραγούδι την «Κοκκινιώτισσα», ενώ την περίοδο της γερμανικής κατοχής γράφει πολλες γνωστές επιτυχίες. Ακόμη, συμμετέχει στα τραγούδια γνωστών δημιουργών. Εκείνα τα χρόνια ήταν φοβερά δύσκολα και για αυτόν τον λόγο λειτουργούσαν πολύ λίγα μαγαζιά, τα οποία πάλευαν για την επιβίωση. Λίγο πιο συγκεκριμένα, το 1950 παραμερίζεται από τη δισκογραφία, αφού όπως και πολλοί άλλοι ρεμπέτες πέφτει θύμα της πολιτικής των εταιριών. Έτσι προκειμένου να ζήσει εργάζεται και τραγουδά σε λιγότερο πλέον γνωστά μαγαζιά και κυρίως στην επαρχία.

Μετά την απελευθέρωση συνεργάστηκε με πολύ γνωστούς καλλιτέχνες όπως για παράδειγμα με τον Βαμβακάρη και τον Τσιτσάνη σε διάφορα γνωστά κέντρα (στο Πίγκαλς, στη Φλώριδα, στη Νίκαια κτλ). Με τον Μάρκο Βαμβακάρη τραγούδησε πασίγνωστα κομμάτια, καθιστώντας τους ανά τα χρόνια το καλύτερο αντρικό ρεμπέτικο ντουέτο («Τα δυο σου χέρια πήρανε», «Ο Αντώνης ο βαρκάρης», «Με πολεμάς μπαμπέσικα»)!

Είναι γεγονός ότι ο Απόστολος Χατζηχρήστος με τις μικρασιατικές του καταβολές αλλα και τα προσωπικά του βιώματα τον έκαναν να ξεχωρίζει από άλλους ρεμπέτες. Υπήρξε καλός άνθρωπος αλλά και αγωνιστής των δικαιωμάτων του τραγουδιού.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι μετά από πρόταση του Σπύρου Περιστέρη υπογράφει συμβόλαιο με την ODEON και εμφανίζεται ως συνθέτης 3 εταιριών: ODEON, PARLOPHONE και COLUMBIA.

Η φωνή του αποτελούσε κάτι το μοναδικό αφού είχε την ικανότητα να τραγουδάει σε πολύ υψηλούς τόνους και να παίζει και το ρόλο της γυναικείας φωνής!

Το τραγικό τέλος έρχεται τον Ιούνιο του 1959, όπου ο Απόστολος Χατζηχρήστος πεθαίνει από καρκίνο στους πνεύμονες. Κατάφερε παρόλο της μικρής του χρονικά συμμετοχής στο λαικό τραγούδι, να περάσει γύρω στα 80 συνολικά τραγούδια στη δισκογραφία και να αφήσει εποχή. Η κλασική μουσική του παιδεία, σε συνδυασμό με τα βιώματα της κατοχής και της αιχμαλωσίας που είχε περάσει επέδρασαν σημαντικά στο ύφος των τραγουδιών που έγραψε και τραγούδησε.

Ο Απόστολος Χατζηχρήστος αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα στην ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού, καθώς είχε να προσφέρει πέρα από το χαρακτηριστικό του ύφος και μεγάλα λαϊκά μουσικά έργα που στιγμάτισαν την εποχή.

Πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%80%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%A7%CE%B1%CF%84%CE%B6%CE%B7%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%82

Share