Ο Νικόλας Ασημόπουλος, γνωστός και ως Άσιμος γεννήθηκε στις 20 Αυγούστου του 1949 στη Θεσσαλονίκη. Ήταν ένας καλλιτένης διαφορετικός από τους άλλους και ξεχώρισε για το ταλέντο του στη μουσική. Ήταν πέρα από τραγουδιστής, μουσικός και συνθέτης.

Οι γονείς του είχαν καταγωγή από την Κοζάνη, όπου και έζησε την παιδική του ηλικία. Από μικρός αγαπούσε τα βιβλία και ήταν από τους καλούς μαθητές. Ως έφηβος ασχολήθηκε αρκετά με τα αθλήματα και πιο συγκεκριμένα με το ποδόσφαιρο αλλά και με το άλμα εις ύψος όπου είχε μάλιστα διακριθεί το 1965 καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση!

Μόλις τελείωσε με το σχολείο το 1967 σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή παρόλο που αρχικός του στόχος και όνειρο ήταν να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία. Δεν τα παράτησε βέβαια, ασχολήθηκε ερασιτεχνικά και μάλιστα τότε χρησιμοποίησε και για πρώτη φορά το ψευδώνυμο Άσιμος όπου τελικά κράτησε. Εκείνη τη χρονιά καταπιάστηκε για πρώτη φορά με την κιθάρα και έκτοτε αγάπησε τη μουσική. Ξεκίνησε να παίζει σε μικρές μπουάτ ενώ παράλληλα έγραφε τα δικά του τραγούδια.

Επειδή τότε ήταν περίοδος Χούντας αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα με τις αστυνομικές αρχές για τα κομμάτια του. Μάλιστα όπως λένε μια μέρα συνελήφθη και κρατήθηκε στην Ασφάλεια, χάνοντας την ταυτότητά του. Τη νέα του ταυτότητα την έβγαλε μετά από 18 χρόνια όπου και κατάφερε να αλλάξει το όνομα του σε Άσιμος!

Το 1973 εγκαταλείπει τις σπουδές του και έρχεται στην Αθήνα. Εκεί ξεκινάει να χτίζει βήμα βήμα την καριέρα του στη μουσική. Παίζει σε διάφορες μπουάτ στην Πλάκα κάνοντας συνεργασίες όχι μόνο με τραγουδιστές, αλλά και με συνθέτες, ηθοποιούς (Πάνος Τζαβέλας, Γιάννης Ζουγανέλης, Σάκης Μπουλάς, Θανάσης Γκαϊφύλλιας) προκειμένου να βάλει ένα θεατρικό στοιχείο στις εμφανίσεις του και να πάει κόντρα στο κατεστημένο. Κάποιες από τις παραστάσεις αυτές είχαν τεράστια επιτυχία όπως  «5η εποχή», «11η εντολή», «Χνάρι» κ.α.

Nikolas_Asimos-1b

Το 1975 κυκλοφόρησε τα πρώτα του τραγούδια (Ρωμιός – Μηχανισμός) ενώ παράλληλα διακινούσε παράνομα τα τραγούδια του, τα οποία αξίζει να αναφέρουμε πως ήταν ηχογραφημένα από τον ίδιο και όχι από κάποια δισκογραφική εταιρία.

Έναν χρόνο αργότερα απέκτησε μια κόρη από τη σχέση του με τη Λίλιαν Χαριτάκη και λίγο αργότερα μπήκε στη φυλακή για δυο μήνες μαζί με διάφορους άλλους με την κατηγορία «εξέχουσες προσωπικότητες που επηρεάζουν αρνητικά το κοινωνικό σύνολο». Ύστερα απο πρωτοβουλία του Σαββόπουλου αποφυλακίστηκαν όλοι.

Το 1978 απαλλάχθηκε από τη στράτευσή του λόγω “ σχιζοειδούς ψύχωσης”. Βέβαια ο ίδιος έχει δηλώσει στην αυτοβιογραφία του ότι όλο αυτό ήταν ένα σχέδιο προκειμένου να μην καταταχθεί, καθώς ήταν εντελώς αντίθετος με την όλη διαδικασία.

Περίπου μετά από δύο χρόνια αποφασίζει και ανοίγει ένα μαγαζί-σπίτι στα Εξάρχεια. Πέρα από χώρος διαμονής ήταν για εκείνον και ένας χώρος έμπνευσης. Πουλούσε βιβλία, παιχνίδια για μικρά παιδιά, κασέτες με τραγούδια του και διάφορα άλλα αντικείμενα.

Το 1981 έγραψε το βιβλίο με τίτλο “ Αναζητώντας Κροκάνθρωπους”. Όσο ζούσε το βιβλίο δεν κυκλοφόρησε ποτέ επίσημα παρά μόνο σε αντίγραφα από εκείνον. Ύστερα από τον θάνατό του το ανέλαβε εκδοτικός οίκος.

8f7472d2-892e-46dd-a698-cba9ff3d560c_4

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η δισκογραφική εταιρία “Μίνως” κυκλοφόρησε το «Ο Ξαναπές», το οποίο είχε μεγάλη απήχηση, σε ενορχήστρωση του Θανάση Μπίκου και παραγωγή του Ηλία Μπενέτου. Εκεί ο Άσιμος συνεργάστηκε με τη Χάρις Αλεξίου, τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου αλλά και την Αθηναΐκή Κομπανία.

Μια ιστοριά που τον οδήγησε για κάποιο διάστημα στο ψυχιατρείο και τον στιγμάτησε ήταν όταν κατηγορήθηκε αδίκως το 1987 για τον βιασμό μιας κοπέλας. Κάποια στιγμή αποφυλακίστηκε, αλλά όλη αυτή η κατάσταση τον είχε επηρεάσει πολύ ψυχολογικά. Έτσι στις 12 Μαρτίου του 1988, τον βρήκαν κρεμασμένο στο σπίτι του στα Εξάρχεια.

Μετά τον θάνατο του, στα 37 κιόλας χρόνια του, κυκλοφόρησαν δύο ακόμη δίσκοι του: “Το φανάρι του Διογένη” με τη συμμετοχή της Σωτηρίας Λεονάρδου και το “Γιουσουρούμ – Στο φαλιμέντο του κόσμου”, με τη συμμετοχή του Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Ο Νικόλας Άσιμος ήταν ένας αντισυμβατικός καλλιτέχνης, με μεγάλο ταλέντο και ανεκπλήρωτα όνειρα. Το έργο που άφησε πίσω του, σήμερα αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: http://www.sansimera.gr/biographies/102, https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9D%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CE%BB%CE%B1%CF%82_%CE%86%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%82

Share