H καλλιέργεια του τσαγιού ξεκίνησε εδώ και αιώνες κυρίως από την Κίνα και την Ινδία. Σύμφωνα με ιστορικές πηγές οι άνθρωποι απολάμβαναν τις ευεργετικές ιδιότητες των φύλλων τσαγιού σε βραστό νερό εδώ και 500.000 χρόνια. Σήμερα η καθημερινή κατανάλωση τσαγιού και τα οφέλη του στην υγεία μας αποτελούν παγκόσμιο φαινόμενο. Το τσάι είναι ένα απο τα πιο διαδεδομένα αφεψήματα στον κόσμο και έρχεται δεύτερο σε κατανάλωση μετά το νερό.

Στην παραδοσιακή κινεζική ιατρική, επαγγελματίες υγείας χρησιμοποιούσαν το πράσινο τσάι ως διεγερτικό, διουρητικό, για τον έλεγχο της αιμορραγίας και τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς. Άλλες παραδοσιακές χρήσεις του πράσινου τσαγιού περιλάμβαναν τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και του σακχάρου στο αίμα, διευκόλυνση της πέψης, και τη βελτίωση των νοητικών διεργασιών.

Το πράσινο τσάϊ λοιπόν έχει αποδειχθεί με τα χρόνια ότι:

  • μειώνει σημαντικά τη χοληστερόλη στο αίμα
  • μπορεί να εμποδίσει το σχηματισμό των πλακών που συνδέονται με το Αλτσχάιμερ
  • επιδρά στην πρόληψη του καρκίνου
  • μπορεί να αυξήσει το μεταβολισμό και να βοηθήσει στο κάψιμο του λίπους
  • μπορεί να σας χαλαρώσει, διότι περιέχει μια φυσική χημική ουσία που ονομάζεται θεανίνη όπου έχει κατευναστική επίδραση.

Λαμβάνοντας υπόψην μας τα παραπάνω πλεονεκτήματα, μπορούμε να καταναλώνουμε το πράσινο τσάι αρκετά συχνά, αντικαθιστώντας μάλιστα με αυτό και άλλα λιγότερο υγιεινά ποτά. Για παράδειγμα το πράσινο τσάι είναι μία καλή εναλλακτική του καφέ, ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να σκεφτείτε πιο καθαρά.

Η σωστή δοσολογία για τα ανάλογα αποτελέσματα είναι από 3 εώς 10 φλυτζάνια σε καθημερινή βασή. Μια σημαντική πληροφορία είναι ότι αν είστε λάτρης του γάλατος καλύτερα να το καταναλώνετε σκέτο και όχι σε συνδιασμό με το πράσινο τσάϊ σας, καθώς σύγχρονες μελέτες έχουν δείξει ότι το γάλα μπλοκάρει σημαντικά τα θρεπτικά στοιχεία του.

Τέλος, το πράσινο τσάϊ περιέχει όπως αναφέραμε πολλά σημαντικά ωφέλη για την υγεία του ανθρώπινου οργανισμού, αλλά καλό είναι να αποφεύγεται στις γυναίκες σε μεγάλες ποσότητες σε περίοδο εγκυμοσύνης ή θηλασμού καθώς περιέχει αρκετή ποσότητας καφεϊνης που περνάει στο πλακούντα και στο μητρικό γάλα αντίστοιχα.

~Κατράδη Ρούλα~

Share