μπύρα

Μουσική & Μπύρα: Μια σχέση αλληλεξάρτησης

Η μουσική που παίζει σε ένα μαγαζι σύμφωνα με νέα έρευνα επηρεάζει το τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη γεύση της μπύρας!

Ναι μάλιστα καλά ακούσατε! Ειδικότερα, η μελέτη αυτή δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Psychology και σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, η μουσική μπορεί να επηρεάσει το πόσο μας αρέσει η γεύση μίας μπύρας.

Οι ερευνητές τονίζουν στις δημοσιεύσεις τους περί της έρευνας ότι ο ήχος, το σχήμα το χρώμα και η αίσθηση μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη γεύση.

Το The Brussels Beer Project συνεργάστηκε με το βρετανικό μουσικό συγκρότημα The Editors  έχοντας σκοπό να δημιουργήσουν μία μπύρα εμπνευσμένη από τη μουσική και την οπτική ταυτότητα της μπάντας.

Η μπύρα είχε γευστικές νότες εσπεριδοειδών, και  είχε σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στο μουσικό συγκρότημα αλλα και να συνάδει με το τελευταίο τους άλμπουμ ονομαζόμενο  “In Dreams”.

Ο επικεφαλής της έρευνας Dr Felipe Reinoso Cavalho μαζί με την ερευνητική του ομάδα σχεδίασαν ένα πείραμα με σκοπό να ανακαλύψουν για το αν η μουσική μπορεί να επιδράσει ή και να οδηγήσει σε μία πιο θετική γευστική εμπειρία. Η ομάδα κάλεσε 231 άτομα, τα οποία χωρίστηκαν σε 3 ομάδες για να πάρουν μέρος στο πείραμα. Για το σκοπό της μελέτης η κάθε μια ομάδα βίωσε διαφορετικές εμπειρίες.

μπύρα

Συγκεκριμένα η μία ομάδα ήπιε την μπύρα από το μπουκάλι χωρίς να υπάρχει κάποια ετικέτα επάνω σε αυτό, ενώ δεν άκουγε καθόλου μουσική.Η δεύτερη ομάδα είδε την ετικέτα της μπύρας, ενώ η τρίτη ομάδα απόλαυσε την μπύρα με την συνοδεία μουσικής και είδε την συσκευασία-ετικέτα της μπύρας. Την ώρα που οι συμμετέχοντες της τρίτης ομάδας έπιναν την μπύρα τους, άκουγαν το τραγούδι “Oceans of Light” ένα από τα τραγούδια του συγκροτήματος.

Και οι 3 ομάδες πριν δοκιμάσουν την μπύρα κλήθηκαν να αξιολογήσουν πόσο νόστιμη είναι, ενώ σε ένα δεύτερο στάδιο κλήθηκαν να ξανά βαθμολογήσουν την γεύση της μπύρας αφού την είχαν πιει.

Ο Dr Felipe λέει: “Είχαμε τη δυνατότητα να δούμε ότι οι άνθρωποι τείνουν να αισθάνονται περισσότερη ευχαρίστηση όταν απολαμβάνουν τα ποτά τους με συνοδεία ήχων, που είναι μέρος της ταυτότητας παραγωγής ποτών”.

Σε αυτή την περίπτωση, έχουμε αποδείξει πως οι άνθρωποι που προηγουμένως γνώριζαν το τραγούδι που επιλέχθηκε στο πείραμα, άρεσε όχι μόνο μέσα από την αυτήν την εμπειρία πίνοντας μπύρα, αλλά τους άρεσε επίσης η ίδια η μπύρα περισσότερο.

Επίσης προσθέτει: “Θέλουμε επίσης να κατανοήσουμε με ποιον τρόπο οι ήχοι μπορούν να επηρεάσουν τη διαδικασία της λήψης αποφάσεων μας, για να δούμε αν οι διαφορετικοί ήχοι θα μπορούσαν για παράδειγμα να οδηγήσουν τους ανθρώπους προς πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων.

“Πιστεύουμε ότι αυτό είναι μόνο η αρχή. Στη συνέχεια θα είμαστε σε θέση να συνεργαστούμε με άλλους τύπους τροφίμων και ποτών και σταδιακά να περιλαμβάνουμε και άλλες αισθήσεις σε αυτή τη διαδικασία ‘παντρέματος’, όπως η όραση, οι μυρωδιές και η αφή”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή

Share